Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Fundacja Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundacja Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych www.pkpo.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2022-02-15

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-01

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

  • załączniki publikowane jako skany dokumentów w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo

  • niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia,

  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub ich autorem jest inny podmiot / organizacja,

  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1). Jesteśmy świadomi tego, że dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Treści niedostępne

  • pochodzące z różnych źródeł,

  • dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,

  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2022-02-15

  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-09-01

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz narzędzi wbudowanych w system operacyjny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marzena Moszumańska – Dyrektorka Biura

  • e-mail:  info@pkpo.pl

  • telefon: +48 780 488 600

Zapewnienie dostępności

 

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności cyfrowej oraz składania żądania zapewnienia dostępności cyfrowej:
Marzena Moszumańska, e-mail: marzena.moszumanska@pkpo.pl, telefon: 604 956 815

Zgodnie z art.18 ust.1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848)

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

  • rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • organ nadzorujący: Fundacja Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych 

  • adres: 00-814 Warszawa, ul. Miedziana 3A/3

  • e-mail: info@pkpo.pl

  • telefon: +48 780 488 600

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna:

  • budynek, w którym mieści się siedziba Fundacji posiada windę.

  • budynek i biuro fundacji są częściowo dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

  • przy ul. Miedzianej, przy której stoi budynek z lokalem Fundacji są miejsca postojowe dla niepełnosprawnych.

  • do budynku może wejść osoba z psem asystującym.


 

Ułatwienia na stronie www.pkpo.pl

Obsługa strony jest możliwa tylko przy użyciu klawiatury. Strony oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą bez problemu poruszać się po serwisie.

Dodatkowo strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • kontrast min. 4,5:1

  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu,

  • widoczny fokus,

  • wyróżnienie odnośników.


 


 

©2024 Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polityka prywatności »

Projekt i wykonanie: Net Partners